Navigation auf uzh.ch

Suche

Jacobs Center for Productive Youth Development

Ulf Zölitz

Ulf Zölitz, Prof. Dr.

  • Professor of Economics for Child and Youth Development
  • Department of Economics
  • Principal Investigator of Education Economics Research Area
Tel.
044 634 06 87
Raumbezeichnung
AND 4.22

Short Bio

Ulf Zölitz ist Professor des Instituts für Volkswirtschaftslehre an der Universität Zürich sowie am Jacobs Center for Productive Youth Development. Er studierte Volkswirtschaftslehre an der Universität Bonn und erwarb seinen Doktortitel an der Maastricht Universität in 2014. Von 2014 bis 2017 arbeitete er als Postdoktorand am Institut für Zukunft und Arbeit (IZA), und am Institute on Behavior and Equality (briq) in Bonn.

Ulf Zölitz’ bevorzugtes Forschungsgebiet ist die angewandte Mikroökonomik. Er interessiert sich für die Arbeitsmarktökonomik, die Bildungsökonomik sowie die Verhaltensökonomik. Seine gegenwärtige Forschung konzentriert sich auf Peer-Effekte, die Rolle des Charakters in der Bildung sowie Massnahmen zur besseren Entwicklung von kognitiven Fähigkeiten bei Kindern.

Selected Publications

The Impact of Peer Personality on Academic Achievement, Journal of Political Economy (forthcoming), with Bart Golsteyn and Arjan Non

The Effect of Peer Gender on Major Choice in Business SchoolManagement Science (forthcoming), with Jan Feld

Exposure to More Female Peers Widens the Gender Gap in STEM Participation, Journal of Labor Economics (38) 4, 2020, with Anne Ardila Brenøe

Are Professors Worth It? The Value-added and Costs of Tutorial Instructors, Journal of Human Resources 55 (3), 2020, with Jan Feld and Nicolás Salamanca

Gender Bias in Teaching Evaluations, Journal of the European Economic Association  (17)2 , 2019, with Friederike Mengel and Jan Sauermann

Students are Almost as Effective as Professors in University Teaching, Economics of Education Review (73), 2019, with Jan Feld and Nicolás Salamanca

‘High’ Achievers? – Cannabis Access and Academic Performance, Review of Economic Studies 84(3), 2017, with Olivier Marie

Understanding Peer Effects – On the Nature, Estimation and Channels of Peer Effects, Journal of Labor Economics 35(2), 2017, with Jan Feld

Parental Preferences for Primary School Characteristics, The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy (Contributions) 15(1), 2015, with Lex Borghans and Bart Golsteyn

School Quality and the Development of Cognitive Skills between Age Four and Six, PLoS One 10(7), 2015, with Lex Borghans and Bart Golsteyn

Weiterführende Informationen

Forschungs-Team